Українська література. 6 клас
2 год.
Українська
література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання.
Українська література. 5-9 класи / упоряд. К.В. Таранік-Ткачук, М.П. Бондар,
О.М. Івасюк та ін. – К.: Видавничий
дім «Освіта», 2013. (зі змінами, затвердженими наказами Міністерства
від 04.08.2014 № 895, від
29.05.2015 № 585 ).
Обовꞌязкова кількість видів контролю
Контрольні роботи у формі
|
І
|
ІІ
|
|
3
|
3
|
Класний контрольний твір
|
1
|
1
|
Тестові завдання тощо
|
2
|
2
|
Уроки розвитку мовлення
|
2(усн+письм.)
|
2//
|
Уроки позакласного читання
|
2
|
2
|
№
|
Зміст програмового матеріалу
|
Дата
|
Прим.
|
|
Вступ (1г.)
|
|
|
1
|
Книжка в житті людини. Письменник – особливо обдарована людина, його
праця над художнім твором. Книги в Київській Русі. Сучасний читач і його роль
у новому «житті» твору.
|
|
|
|
Загадково прекрасна і славна давнина України
(10г. +1г. ПЧ)
|
|
|
2
|
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні
календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.
|
|
|
3
|
Пісні літнього циклу: русальні, купальські, жниварські. «У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина»,
«Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку
мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло»,
«Там у полі криниченька» (жниварські).
|
|
2 пісні
напам’ять (за вибором
учнів)
|
4
|
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість
стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка». ТЛ: народна пісня, повтори(рефрен),
анафора.
|
|
|
5
|
Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого
танця».
|
|
|
6
|
Народні колискові
пісні. «Ой ти, коте, коточок»,
«Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви, лексичні особливості
колискових. ТЛ: колискова.
|
|
|
7
|
Література
рідного краю №1 Пісенна спадщина рідного краю.
|
|
|
8
|
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна»
П. Чубинського та М. Вербицького – національний гімн нашої держави.
|
|
напам’ять
|
9
|
Легенда про
дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок із «Молитвою» О.
Кониського й М. Лисенка, духовним гімном України.
ТЛ: гімн.
|
|
|
10
|
«Ой, у лузі
червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха – пісня, що
стала народною. Патріотичні
мотиви, героїчний пафос пісень літературного походження.
|
|
|
11
|
Урок позакласного читання №1. Українські народні
перекази та легенди: «Скелі Мангупа», «Шандровський соляний колодязь»
|
|
|
12
|
Контрольна робота №1 за темою «Загадково прекрасна і славна давнина
України» : комбінована контрольна робота.
|
|
|
|
Загадково прекрасна і славна давнина України
(9г.+1г.РМ)
|
|
|
13
|
Микола
Вороний. Коротко про письменника. «Євшан-зілля». Патріотичні почуття й толерантне
ставлення до інших народів.
|
|
|
14
|
Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої
людини. Краса природи рідного краю. ТЛ: ліричний герой,
ліро-епічний твір, поема.
|
|
|
15
|
Т. Шевченко. Відомості про
перебування в Санкт-Петербурзі. «Думка» («Тече вода в синє море…»).
|
|
напам’ять
|
16
|
Т. Шевченко. «Іван Підкова». Патріотичні мотиви
творів Т. Шевченка, їхній героїчний пафос, зображення в них історичного
минулого.
|
|
|
17
|
Специфіка ліричних і ліро-епічних творів.
|
|
|
18
|
В. Рутківський. Творчість відомого українського письменника. «Джури козака Швайки». («На козацьких островах»).
|
|
|
19
|
Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних
ситуаціях.
|
|
|
20
|
Тема боротьби українських козаків проти татарської орди.
|
|
|
21
|
Розвиток мовлення №1 (у). Висловлювання власних суджень про
геройство та вміння з честю вийти з найскладніших ситуацій
козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька.
|
|
|
22
|
Контрольна робота №2 за темою «Загадково прекрасна і
славна давнина України»: письмовий твір.
|
|
|
|
Я і світ (8г.+1г.РМ+1г.ПЧ)
|
|
|
23
|
Леся Українка. Дитинство поетеси,
роль родини у її вихованні. «Як дитиною бувало…». Неповторний світ дитинства
в цих поезіях.
|
|
напам’ять
|
24
|
Леся Українка. Мрії», «Тиша морська». Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ,
вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. Значення мистецтва в житті
людини.
|
|
|
25
|
В. Винниченко. «Федько-Халамидник». Цікава історія з життя
письменника. Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди,
стосунки з однолітками.
|
|
|
26
|
Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість.
ТЛ: епічний твір, головний герой, другорядні герої.
|
|
|
27
|
Розвиток мовлення №2 (п). Складання анкети літературного
героя.
|
|
|
28
|
С. Чернілевський. «Теплота родинного інтиму». Настрої та почуття,
висвітлені в поезіях (любов, доброта,
висока духовність).
|
|
|
29
|
С. Чернілевський.
«Забула внучка в баби черевички». ТЛ: віршові розміри ямб, хорей.
|
|
|
30
|
Урок позакласного читання №2. В. Близнець. «Звук павутинки».
|
|
|
31
|
Контрольна робота №3 за темою «Я і світ»: комбінована контрольна
робота.
|
|
|
32
|
Література рідного краю №2 Авторські твори, що стали народними.
|
|
|
|
Я і світ
(10г.+1г.ПЧ)
|
|
|
33
|
Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова». Cвіт дитинства — вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій;
|
|
|
34
|
«Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське
щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.
|
|
|
35
|
Ігор Калинець. Один з
талановитих українських поетів, який пише і для дітей. Цікавий епізод з його
життя. Збірка «Дивосвіт».
|
|
|
36
|
«Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Дим»
(зб. «Дивосвіт») (на вибір)
|
|
напам’ять
|
37
|
Емма Андієвська.
Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі.
|
|
|
38
|
«Казка про
яян». Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова.
Прихований повчальний зміст творів.
|
|
|
39
|
«Говорюща
риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення
гармонії зі світом. ТЛ: притча.
|
|
|
40
|
Література рідного краю
№3 Перекази та легенди Кіровоградщини
|
|
|
41
|
Урок позакласного
читання №3. І.Багмут. «Пригоди чорного кота
Лапченка, описані ним самим».
|
|
|
42
|
Контрольна робота №4 за темою «Я і світ»: комбінована контрольна
робота.
|
|
|
|
Пригоди і романтика (12г.+1г.РМ+1г.ПЧ)
|
|
|
43
|
В.Нестайко –
відомий у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки».
|
|
|
44
|
Пригодницький
захопливий сюжет, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне в його
пригодницькій повісті для дітей.
|
|
|
45
|
Поведінка героїв,
їхні вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях.
|
|
|
46
|
Зв’язок
пригодницького і звичайного, комічного і нейтрального у повісті.
|
|
|
47
|
Розвиток мовлення №3 (п). Характеристика улюбленого героя з
аргументуванням свого вибору,
розкриттям рис його вдачі.
|
|
|
48
|
Ярослав
Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі
й незвичайні події в повісті, передані образним словом.
|
|
|
49
|
Допитливість,
винахідливість, кмітливість хлопчиків — головних героїв.
|
|
|
50
|
Реальні (звичайні)
та пригодницькі події у повісті.
|
|
|
51
|
Леся Воронина —
сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство
боягасиузів, або засіб від переляку № 9».
|
|
|
52
|
Фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання
гідності та мужності.
|
|
|
53
|
Стосунки між різними
поколіннями в родині. ТЛ: повість, сюжет.
|
|
|
54
|
Урок позакласного читання №4. Ярослав Стельмах. «Найкращий намет».
|
|
|
55
|
Література рідного краю №4 Творчість письменників-земляків (дитяча проза)
|
|
|
56
|
Контрольна робота №5 за темою «Пригоди і романтика»: комбінована
контрольна робота.
|
|
|
|
Гумористичні твори (11г.)
|
|
|
57
|
Гумористичне й
сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти,
байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.). Велика роль гумору в житті
українців.
|
|
|
58
|
Леонід Глібов. Визначний український байкар,
поет. «Щука».
|
|
напам’ять
|
59
|
«Муха і Бджола»,«Жаба і Віл». Викривальна і
повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль.
|
|
|
60
|
УВЧ. Виразне читання байок.
Декламування напам’ять.
|
|
|
61
|
Степан
Руданський. Коротко про письменника.
Співомовки
С.Руданського —
унікальне явище у світовому письменстві. «Добре торгувалось».
|
|
|
62
|
«Запорожці у
короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська
симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння
посміятися над власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність. ТЛ:
гумореска, співомовка, інверсія.
|
|
|
65
|
Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль».
|
|
|
66
|
«Заморські гості», «Похвала». Іронічно-пародійна, викривальна
спрямованість гумористичних і сатиричних творів.
|
|
напам’ять (1гумореска за
вибором)
|
67
|
Література
рідного краю. Гумор і сатира у творах письменників- земляків
|
|
|
68
|
Контрольна робота
№6 за темою «Гумористичні твори»:
письмовий твір.
|
|
|
69
|
Систематизація та узагальнення вивченого
|
|
|
70
|
Систематизація та узагальнення вивченого. Бесіда про
твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. Рекомендована література для читання влітку
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар