Українська мова. 6 клас
3,5 год.
РМ -23 год.
Календарно-тематичне
планування для 6 класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх
навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова. 5-9 класи /
уклад. Г.Т. Шелехова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б. Коржова та ін. - К.: Видавничий
дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від
29.05.2015 № 585).
Кількість
фронтальних контрольних робіт
Форми контролю
|
І
|
ІІ
|
Перевірка мовної теми
|
3
|
3
|
Письмо : переказ
|
1
|
1
|
твір
|
-
|
1
|
диктант
|
1
|
1
|
Читання мовчки
|
1
|
-
|
Аудіювання
|
-
|
1
|
Говоріння : читання вголос
|
-
|
1
|
Усний
переказ
|
1
|
-
|
Діалог
|
-
|
1
|
Усний твір
|
-
|
1
|
№
|
Зміст програмового матеріалу
|
Дата
|
Прим.
|
1
|
Вступ
(1г.) Краса і багатство української мови.
|
|
|
|
Повторення,
узагальнення та поглиблення вивченого (7г.+2г.РМ)
|
|
|
2
|
Словосполучення
і речення. Головні і другорядні члени речення.
|
|
|
3
|
Однорідні
члени речення. Просте і складне речення.
|
|
|
4
|
Звертання.
Вставні слова. Розділові знаки у реченнях зі звертаннями і вставними словами.
|
|
|
5
|
Розвиток
мовлення №1.
Повторення вивченого про мовлення. Загальне уявлення про ситуацію спілкування
та її складники.
|
|
|
6
|
Пряма
мова. Діалог.
|
|
|
7
|
Розвиток
мовлення №2. Діалог,
його розігрування відповідно до запропонованої ситуації спілкування,
пов’язаної з особистими враженнями від певних подій.
|
|
|
8-9
|
Правопис префіксів, суфіксів, голосних в коренях і на межі значущих
частин слова та основ.
|
|
|
10
|
Контрольна робота №1 за темою «Повторення, узагальнення та поглиблення
вивченого»: тести закритого та відкритого типу.
Створення діалогів.
|
|
|
|
Лексикологія.
Фразеологія. (13г.+4г.РМ)
|
|
|
11
|
Групи
слів за їх походженням. Власне українські слова. Тлумачний словник
української мови.
|
|
|
12
|
Запозичені
(іншомовного походження) слова. Словник іншомовних слів.
|
|
|
13
|
Розвиток мовлення №3. Основні джерела матеріалу для твору і його систематизація
(практично). Складний план готового тексту; простий план власного
висловлення.
|
|
|
14
|
Активна
й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми),
неологізми.
|
|
|
15
|
Пароніми.
|
|
|
16
|
Групи
слів за вживанням: загальновживані і стилістично забарвлені. Діалектні слова.
|
|
|
17
|
Розвиток мовлення №4 Читання мовчки текстів, що належать до різних стилів, типів, жанрів
мовлення.
|
|
|
18
|
Професійні
слова і терміни, просторічні слова, жаргонізми.
|
|
|
19
|
Офіційно-ділова
лексика.
|
|
|
20
|
Розвиток
мовлення №5. Повторення
відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль. Ділові папери.
Оголошення.
|
|
|
21
|
Розвиток
мовлення №6. Ділові
папери. План роботи.
|
|
|
22
|
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його
лексичне значення.
|
|
|
23
|
Джерела українських
фразеологізмів.
|
|
|
24-25
|
Прислів’я, приказки,
крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів.
|
|
|
26
|
Фразеологізми в ролі
членів речення. Ознайомлення із фразеологічним словником
|
|
|
27
|
Контрольна
робота №2 за темою « Лексикологія.
Фразеологія»: тести закритого та відкритого
типу. Контрольне читання мовчки.
|
|
|
|
Словотвір.
Орфографія (12г.+4г.РМ)
|
|
|
28
|
Змінювання
і творення слів. Твірне слово - база для утворення іншого слова.
|
|
|
29
|
Розвиток
мовлення №7.
Особливості побудови опису приміщення. Усний докладний переказ тексту
художнього стилю з елементами опису приміщення.
|
|
|
30
|
Основні
способи словотворення.
|
|
|
31
|
Словотвірний
ланцюжок. Словотвірний розбір слова.
|
|
|
32-33
|
Зміни
приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин (а) від
прикметників. Зміни приголосних при творенні слів: прикметників із
буквосполученням -чн- (-шн-).
|
|
|
34
|
Розвиток
мовлення №8. Усний
твір-опис приміщення на основі особистих вражень у художньому стилі.
|
|
|
35-36
|
Зміни приголосних при творенні слів:
прикметників із суфіксами -цьк-, -зьк-,
-ськ- та іменників із суфіксами -цтв
(о), -зтв (о), -ств (о).
|
|
|
37
|
Розвиток
мовлення №9. Письмовий
твір-опис приміщення на основі особистих вражень у науковому
стилі.
|
|
|
38
|
Складні
слова. Сполучні о, е в складних
словах.
|
|
|
39
|
Розвиток
мовлення №10. Письмовий
докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису
приміщення.
|
|
|
40
|
Творення
складноскорочених слів. Сполучні о ,
е в складних словах.
Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів з пів-; правопис складноскорочених слів.
|
|
|
41
|
Контрольна
робота. Письмовий переказ розповідного
тексту з елементами опису приміщення в художньому стилі.
|
|
|
42
|
Правопис
складних слів разом і через дефіс, написання слів з пів-, напів-. правопис складноскорочених слів.
|
|
|
43
|
Контрольна
робота №3 за темою
«Словотвір. Орфографія»: тести закритого та відкритого
типу. Контрольне читання мовчки.
|
|
|
|
Морфологія.
Орфографія (1г.)
|
|
|
44
|
Загальна
характеристика частин мови.
|
|
|
|
Іменник
як частина мови(12г.+3г.РМ)
|
|
|
45
|
Іменник
як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Іменники – назви істот і неістот.
|
|
|
46
|
Іменники
– загальні і власні назви, конкретні та абстрактні. Збірні іменники. Велика
буква і лапки у власних назвах.
|
|
|
47
|
Контрольний
диктант
|
|
|
48
|
Розвиток мовлення №11. Усний твір-оповідання за жанровою картиною.
|
|
|
49
|
Рід іменників. Іменники спільного роду. Число
іменників. Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини.
|
|
|
50
|
Відмінки
іменників, їхні значення. Поділ іменників на відміни й групи.
|
|
|
51
|
Відмінювання
іменників І відміни.
|
|
|
52-53
|
Відмінювання
іменників ІІ відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в
родовому відмінку.
|
|
|
54
|
Літери
-а (-я), -у (-ю) в закінченнях
іменників чоловічого роду ІІ відміни.
|
|
|
55
|
Розвиток
мовлення №12.
Письмовий докладний переказ тексту-роздуму.
|
|
|
56
|
Відмінювання
іменників ІІІ відміни.
|
|
|
57
|
Відмінювання
іменників ІV відміни.
|
|
|
58
|
Розвиток мовлення №13. Особливості побудови опису природи. Усний докладний
переказ тексту художнього стилю з елементами опису природи.
|
|
|
59
|
Контрольна
робота №4 за темою «Іменник як частина
мови»: тести закритого та відкритого типу.
Створення монологічних висловлювань.
|
|
|
УТВ
|
Іменник
як частина мови (11г.+2г.РМ)
|
|
|
61
|
Незмінювані іменники.
|
|
|
62
|
Рід незмінюваних іменників.
|
|
|
63
|
Розвиток мовлення №14. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту
розповідного характеру з елементами опису природи.
|
|
|
64
|
Не з іменниками.
|
|
|
65-66
|
Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн (я), -ення
(-я), -н (я), -инн (я), -ив (о), -ев (о).
|
|
|
67
|
Літери
е, и, і в іншомовних суфіксах.
|
|
|
68-69
|
Написання
і відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові.
|
|
|
70
|
Правопис
складних іменників.
|
|
|
71
|
Розвиток
мовлення №15. Письмовий
твір-опис природи за
картиною в художньому стилі.
|
|
|
72
|
Контрольна
робота №5 за темою «Іменник як частина мови»: тести закритого та
відкритого типу.Створення монологічних висловлювань.
|
|
|
|
Прикметник
як частина мови (15г.+3г.РМ)
|
|
|
73
|
Прикметник:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
|
|
74
|
Групи
прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні.
|
|
|
75
|
Перехід
прикметників з однієї групи в іншу.
|
|
|
76
|
Розвиток
мовлення №16. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на
основі власних спостережень і вражень у художньому стилі.
|
|
|
77
|
Ступені
порівняння якісних прикметників, їх
творення.
|
|
|
78
|
Повні
й короткі форми прикметників.
|
|
|
79
|
Прикметники
твердої й м’якої груп.
|
|
|
80
|
Відмінювання
прикметників.
|
|
|
81
|
Розвиток
мовлення №17(п).
Замітка в газету типу роздуму про вчинки людей.
|
|
|
82
|
Творення
прикметників. Перехід прикметників у іменники.
|
|
|
83
|
Написання
прикметників із суфіксами: -еньк-,
-есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-.
|
|
|
84
|
Написання не з
прикметниками.
|
|
|
85
|
Розвиток мовлення №18. Письмовий
твір-оповідання на основі побаченого.
|
|
|
86
|
Контрольна
робота. Письмовий твір-опис природи на
основі власних спостережень у художньому стилі.
|
|
|
87
|
Букви н та
нн у прикметниках.
|
|
|
88
|
Написання
складних прикметників разом і через дефіс.
|
|
|
89
|
Написання прізвищ
прикметникової форми.
|
|
|
90
|
Контрольна робота №6 за темою «Прикметник як частина мови»: тести
закритого та відкритого типу.
Контрольне аудіювання.
|
|
|
|
Числівник як
частина мови (12г.+3г.РМ)
|
|
|
91
|
Числівник:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
|
|
92
|
Числівники
прості, складні й складені.
|
|
|
93
|
Числівники кількісні
(на означення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові.
|
|
|
94
|
Відмінювання
кількісних числівників.
|
|
|
95-96
|
Відмінювання
дробових і збірних кількісних
числівників , порядкових числівників.
|
|
|
97
|
Розвиток мовлення №19. Усний
вибірковий переказ тексту наукового стилю з елементами роздуму.
|
|
|
98
|
Буква ь на
кінці числівників та перед закінченням у непрямих відмінках.
|
|
|
99
|
Розвиток мовлення №20. Виразне читання вголос художніх, ділових, науково-популярних текстів, що належать до таких жанрів мовлення, як оповідання, стаття, замітка,
п’єса, казка, байка, прислів’я, приказки, загадки (вивчення деяких для
збагачення власного мовлення).
|
|
|
100
|
Правопис
числівників. Правильне вживання числівників на позначення дат, часу (годин).
|
|
|
101
|
Правильне використання відмінкових форм числівників.
|
|
|
102
|
Розвиток мовлення №21. Усний
переказ розповідного тексту з елементами опису природи в художньому стилі.
|
|
|
103
|
Контрольна робота. Письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису природи в
художньому стилі.
|
|
|
104
|
Творення
числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний. Роздільне написання складених числівників.
|
|
|
105
|
Контрольна робота №7 за темою «Числівник як частина мови»: тести
відкритого типу. Виразне читання текстів.
|
|
|
|
Займенник як частина мови (11г.+2г.РМ)
|
|
|
106
|
Займенник:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди
займенників.
|
|
|
107
|
Особові
займенники. Зворотний займенник себе.
|
|
|
108
|
Приставний н у формах особових і вказівних
займенників.
|
|
|
109
|
Питальні та
відносні займенники, їх відмінювання.
|
|
|
110
|
Розвиток мовлення №22. Письмовий
докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (опис природи).
|
|
|
111
|
Заперечні
займенники. Ні у заперечних займенниках.
|
|
|
112
|
Неозначені
займенники.
|
|
|
113
|
Дефіс у
неозначених займенниках.
|
|
|
114
|
Розвиток мовлення №23. Повідомлення на лінгвістичну тему в науковому
стилі.
|
|
|
115
|
Присвійні,
вказівні, означальні займенники, їх відмінювання.
|
|
|
116
|
Контрольний диктант.
|
|
|
117
|
Уживання
займенників для зв’язку речень у тексті. Написання займенників із
прийменниками окремо.
|
|
|
118
|
Контрольна робота №8 за темою «Займенник як частина мови»: тести відкритого
типу. Виразне читання текстів наукового
стилю.
|
|
|
|
Повторення в кінці року (4г.)
|
|
|
119
|
Лексикологія.
|
|
|
120
|
Словотвір і орфографія.
|
|
|
121
|
Морфологія і
орфографія.
|
|
|
122
|
Морфологія і
орфографія.
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар