Українська література
8
клас
(70 год., 2 год. на тиждень)
У 2015-2016 навчальному
році вивчення української літератури
у 8-9 класах за програмою:
Українська література. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх
навчальних закладів К.: Ірпінь: Перун, 2005(зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015
№ 585).
Обов’язкова кількість видів контролю
Клас
|
8
|
|
Семестри
|
І
|
ІІ
|
Контрольні роботи
у формі:
контрольного класного твору;
виконання інших
завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
|
3
1
2
|
3
1
2
|
Уроки розвитку мовлення*
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
Уроки позакласного читання
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
№
|
Зміст програмового матеріалу
|
К-сть год.
|
Дата
|
Примітка
|
||||
Вступ
|
||||||||
1
|
Художня
література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої
літератури. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні,
зорові, слухові тощо)
|
1
|
|
|
||||
Усна народна
творчість
|
||||||||
2
|
Українські
історичні пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими
нападниками. «Зажурилась Україна»
|
1
|
|
|
||||
3
|
«Та, ой, як
крикнув же козак Сірко»
|
1
|
|
|
||||
4
|
Українські
історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. «Ой
Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк»
|
1
|
|
|
||||
5
|
«Чи не той
то Хміль», «За
Сибіром сонце сходить»
|
1
|
|
|
||||
6
|
Образи
історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою
|
1
|
|
|
||||
7
|
Р.М. Висловлення власних суджень про те, за що народ
увіковічнив імена своїх героїв(усно)
|
1
|
|
|
||||
8
|
Пісні Марусі
Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що
стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні
образи. «Засвіт встали козаченьки»
|
1
|
|
|
||||
9
|
«Віють
вітри, віють буйні», «Ой
не ходи, Грицю...»
|
1
|
|
|
||||
Українські
народні думи
|
||||||||
10
|
Героїчний епос
українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові).
Кобзарі та лірники – виконавці народних дум
|
1
|
|
|
||||
11
|
Морально-етична
проблематика думи «Маруся Богуславка»
|
1
|
|
|
||||
12
|
Проблема
вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та
становищем дружини турецького вельможі
|
1
|
|
|
||||
13
|
Символ
гріхопадіння і порятунку через усвідомлення покаяння («Буря на Чорному морі»)
|
1
|
|
|
||||
14
|
Думи. Жанрова
своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної
форми, ритму
|
1
|
|
|
||||
15
|
ПЧ. Народна дума «Самійло Кішка»
|
1
|
|
|
||||
16
|
Контрольна робота №1 за темами «Усна народна творчість», «Українські народні думи»: тести
|
1
|
|
|
||||
З давньої
української літератури
|
||||||||
17
|
«Слово про похід Ігорів» - давньоруська пам’ятка, перлина
українського ліро-епосу. Історична основа «Слова…». Переклади і переспіви.
Питання авторства
|
1
|
|
|
||||
18
|
Особливості
композиції та стилістичних засобів
|
1
|
|
|
||||
19
|
Образ руських
князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму
|
1
|
|
|
||||
20
|
Символічно-міфологічні
образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу у розгортанні
сюжету. Поетичність образу Ярославни
|
1
|
|
|
||||
21
|
Р.М.
Твір-характеристика персонажа(письмово)
|
1
|
|
|
||||
22
|
Контрольний
твір «Слово про похід Ігорів» — зразок
патріотичної літератури східних слов’ян»
|
1
|
|
|
||||
23
|
Література
рідного краю Казки степової Кіровоградщини
|
|
|
|
||||
Світ української
поезії
|
||||||||
24
|
Тарас Шевченко.
Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в
казематі, заслання
|
1
|
|
|
||||
25
|
«Думи мої, думи мої…», Усвідомлення власної місії поета
|
1
|
|
|
||||
26
|
«Ой три шляхи широкії». Усвідомлення власної місії поета
|
1
|
|
|
||||
27
|
«Мені однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Роздуми про
власну долю, долю України
|
1
|
|
|
||||
28
|
«Минають дні, минають ночі». Роздуми про скороминущість життя людини
на землі, про її долю
|
1
|
|
|
||||
29
|
ПЧ. Т.Шевченко «Кобзар»
|
1
|
|
|
||||
30
|
Контрольна
робота№2 за темами «З давньої української
літератури», «Світ української поезії»: тести
|
1
|
|
|
||||
31
|
Леся Українка.
Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. «Ви щасливі, пречистії зорі»
|
1
|
|
|
||||
32
|
Потужне ліричне
начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні
мотиви
|
1
|
|
|
||||
33
|
Тема
гармонійного єднання людини з природою. «Давня
весна»
|
1
|
|
|
||||
34
|
Тема
гармонійного єднання людини з природою. «Хотіла
б я піснею стати…»
|
1
|
|
|
||||
35
|
«Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини
|
1
|
|
|
||||
36
|
Проблеми і
мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського
щастя, вдячності (поема «Давня казка»)
|
1
|
|
|
||||
37
|
Володимир
Сосюра. Патріотичні та інтимні мотиви поета. Образ України, ідея нерозривної
єдності поета з рідною землею, алегоричність образів («Сад»)
|
1
|
|
|
||||
38
|
Патріотичний
пафос поезії «Любіть Україну!»
|
1
|
|
|
||||
39
|
«Васильки» - взірець інтимної лірики
|
1
|
|
|
||||
40
|
Володимир
Підпалий. Щирість патріотичних почуттів ліричного героя у вірші «Тиха елегія»
|
1
|
|
|
||||
41
|
Оптимізм,
впевненість у правильності обраного шляху («Запросини»)
|
1
|
|
|
||||
42
|
Іван Малкович. «Свічечка букви Ї». Глибокі роздуми
сучасного поета про те, якою повинна бути людина, щоб уберегти себе, своїх
близьких, свою мову, душевне багатство від зла
|
1
|
|
|
||||
43
|
«Музика, що пішла». Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою
повинна бути людина, щоб уберегти себе, своїх близьких, свою мову, душевне
багатство від зла
|
1
|
|
|
||||
44
|
«З янголом на плечі». Оптимістичний пафос, віра в перемогу добра
|
1
|
|
|
||||
45
|
РМ. Словесне відтворення світу, відображеного в образах поезій. Висловлення
власних роздумів, навіяних прочитаними віршами
|
1
|
|
|
||||
46
|
Контрольна
робота №3 за темою «Світ української поезії»:тести.
|
1
|
|
|
||||
Національна драма
|
||||||||
47
|
Іван
Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного
українського драматурга ХІХ ст., про театр «корифеїв»
|
1
|
|
|
||||
49
|
Трагікомедія «Сто тисяч» - класичний взірець українського «театру
корифеїв»
|
1
|
|
|
||||
50
|
Проблема
бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи
|
1
|
|
|
||||
51
|
Характеристика
образів твору. Проблема влади грошей - наскрізна і «вічна» у світовому
мистецтві
|
1
|
|
|
||||
52
|
Засоби
сатиричного змалювання
|
1
|
|
|
||||
53
|
РМ Комедія І.
Карпенка-Карого «Сто тисяч» .«Вічна» тема влади грошей над людиною(письмово)
|
1
|
|
|
||||
З української
прози
|
||||||||
54
|
М.Коцюбинський.
«Дорогою ціною». Пригодницький
романтичний сюжет повісті
|
1
|
|
|
||||
55
|
Вічний тип
шукача правди. Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги - протест проти будь-якого насильства над людиною
|
1
|
|
|
||||
56
|
Проблема волі
людини та можливостей її здобуття. Кохання Остапа і Соломії як центральний
мотив у творі
|
1
|
|
|
||||
57
|
Час і вічність
у повісті, символічні образи
|
1
|
|
|
||||
58
|
Романтичність,
мужність і сила волі української жінки Соломії
|
1
|
|
|
||||
59
|
Контрольний твір. Відображення волелюбності трудового народу у повісті М.Коцюбинського «Дорогою
ціною»
|
1
|
|
|
||||
60
|
ПЧ П.Загребельний «Роксолана»
|
1
|
|
|
||||
61
|
Володимир Дрозд. “Білий кінь Шептало”
Іронічна, алегорично-химерна проза сучасного прозаїка |
1
|
|
|
||||
62
|
Проблема людини
в суспільстві, її знеосіблення, свободи і неволі, особистості й натовпу,
дійсності і мрії (“Білий кінь Шептало”)
|
1
|
|
|
||||
63
|
Проблема людини
в суспільстві, її знеосіблення, свободи і неволі, особистості й натовпу,
дійсності і мрії (“Білий кінь Шептало”)
|
1
|
|
|
||||
64
|
РМ
.Дискусія про життєвий вибір сучасної людини, її можливість
зберегти свою індивідуальність (усно)
|
1
|
|
|
||||
Український гумор
і сатира
|
||||||||
65
|
Володимир
Самійленко. Коротко про митця. Гумор і сатира поета як поштовх до роздумів
про справжній патріотизм, чесність, самовідданість, порядність та
лицемірство. «Патріоти»
|
1
|
|
|
||||
66
|
Засоби творення
гумору та сатири. Сатирична іронія вірша «На
печі»
|
1
|
|
|
||||
67
|
Література
рідного краю. Гумористичні твори письменників-земляків
|
1
|
|
|
||||
68
|
ПЧ. Олесь Гончар. «Берег любові»
|
1
|
|
|
||||
69
|
Контрольна
робота №4 за темами «З української прози»,
«Український гумор і сатира»: тести
|
1
|
|
|
||||
70
|
Урок-підсумок. Бесіда
про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів,
суперечок, зацікавлення
|
1
|
|
|
||||
Для вивчення напам’ять
“Засвіт встали козаченьки”.
Т.Г.Шевченко “Мені однаково, чи буду...”; “Думи мої, думи мої...” (фрагмент).
Леся Українка “Хотіла б я піснею стати...”; уривок з “Давньої казки” (на вибір).
В.Сосюра “Любіть Україну!”.
І.Малкович “З янголом на плечі”.
Немає коментарів:
Дописати коментар