|
І семестр
|
ІІ семестр
|
РЗМ
|
2
|
2
|
Позакласне читання
|
1
|
1
|
Виразне читання
|
2
|
2
|
ЛРК
|
1
|
1
|
Контрольні письмові роботи:
|
|
|
тести
|
1
|
1
|
відповіді на питання
|
1
|
1
|
класний твір
|
1
|
1
|
|
|
|
9 клас (70 год, 2 год на
тиждень)
У 2015-2016 навчальному
році вивчення української літератури здійснюватиметься за навчальною
програмою (зі
змінами, затвердженими наказами
Міністерства від 04.08.2014 № 895, від 29.05.2015 №
585 ):
у 8-9 класах – за програмою:
Українська література. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх
навчальних закладів К.: Ірпінь: Перун, 2005(зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015
№ 585).
№ уроку
|
Зміст програмового матеріалу
|
К-ть годин
|
Дата
|
Примітки
|
Вступ (1 год)
|
||||
1
|
Вступ. Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літ-ри. Творча
індивідуальність митця. Аналіз худ. твору.
ТЛ: аналіз худ. твору, контекст, естетика
|
1
|
|
|
Усна народна творчість (4 год)
|
||||
2
|
Процес
виникнення фольклору. Багатство й розмаїття укр. фольклору. Види
родинно-побутових пісень. Традиційна символіка.
ТЛ: поглиблення знань з поетики народної пісні
|
1
|
|
|
3
|
Родинно-побутові пісні: «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен,
цвіте терен», «Сонце низенько, вечір близенько», «В кінці греблі шумлять
верби», «За городом качки пливуть», «Світи, світи, місяченьку», «Лугом іду,
коня веду» (на вибір).
|
1
|
|
Вивчити напам’ять дві пісні
(на вибір)
|
4
|
Українське весілля – один із жанрів родинно-обрядової творчості.
Основні етапи весілля. Весільні пісні. Використання елементів народної
обрядовості у творах укр.. письменників.
Виразне читання №1
весільних пісень.
|
1
|
|
|
5
|
Українські народні балади. «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь
горить», «Козака несуть». Тематика та стильові особливості, сюжет, герої.
Класифікація балад.
ТЛ: балада.
|
1
|
|
|
6
|
Позакласне читання №1.
Сучасні твори
на основі фольклорних мотивів.
|
|
|
|
7
|
КР №1 за темою «Усна народна
творчість»: розгорнуті
відповіді на запитання.
|
|
|
|
Давня українська література (12 год)
|
||||
8
|
Українська середньовічна літ-ра ХІ – ХV ст. розвиток писемності. Найдавніші
рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава).
|
|
|
|
9
|
Перекладна література. Біблія –
Святе письмо і збірки літ-них пам’яток. Біблійні книги в давній Україні.
Українські переклади Біблії. Використання Біблії у світовій та укр.
літературах.
|
|
|
|
10
|
Біблія (фрагменти). Легенди: про створення світу, про перших людей,
про потоп на землі, про Вавилонську вежу, про Мойсея. Десять заповідей.
Притча про блудного сина.
ТЛ: поглиблення поняття про притчу
|
|
|
|
11
|
РМ №1. Письмовий переказ однієї з легенд або притч.
|
|
|
|
12
|
Оригінальна літ-ра княжої Руси-України. Літописи
як історико-художні твори. «Повість минулих літ» –
історична книга й збірка
епічних творів. Киево-Печерський патерик. Зміст оповідання про Прохора
чорноризця.
|
|
|
|
13
|
Українська літ-ра ренесансу і бароко. Роль братств, Острозької та Києво-Могилянської
академій у розвитку укр. культури, книгодрукування. Перші друковані книги. Іван Вишенський.
ТЛ: ренесанс, бароко
|
|
|
|
14
|
Історично-мемуарна проза. Відомості про козацькі літописи.
«Історія русів» (фрагменти).
|
|
|
|
15
|
Поезія. Іван Величковський. Фігурні (курйозні) вірші. Семен Климовський. «Їхав козак за Дунай» – зразок давньої
любовної лірики.
ТЛ: фігурний (курйозний) вірш.
Виразне читання №2 віршів.
|
|
|
|
16
|
Драматургія.
Час і місце
побутування шкільної драми, її роль, виконавці. «Владимир» Ф. Прокоповича – зразок шкільної
драми. Вертеп як вид лялькового
театрального дійства.
ТЛ: шкільна драма, вертеп.
|
|
|
|
17
|
Позакласне читання №2. ЛРК.
Давня
література рідного краю. Відродження вертепної традиції в наш час у нашому
краї.
|
|
|
|
18
|
Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета.
Його ідеали. Біблійна основа творчості та його вчення про самопізнання і
«сродний труд».
|
|
|
Вивчити
напам’ять «Всякому місту…», кілька афоризмів
|
19
|
«Бджола та
Шершень», «Собака і Вовк», «Всякому місту – звичай і права», «De libertate»,
афоризми.
ТЛ: афоризм
|
|
|
|
20
|
КР №2 за темами «Давня
українська література» :
тести.
|
|
|
|
Нова українська література (35 год)
|
||||
21
|
Суспільно-історичні
обставини наприкінці ХVІІІ ст. життя народу – предмет художнього зображення. Розвиток
фольклористики, етнографії. Основні художні напрями. Бурлескна стильова
течія. Найвидатніші митці.
|
|
|
|
22
|
Іван Котляревський. Творчість письменника – новий етап у розвитку
національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч. Історія створення
«Енеїди».
|
|
|
Вивчити напам’ять уривок з «Енеїди» (на вибір)
|
23
|
Національний
колорит, зображення життя всіх верств суспільства в «Енеїді», алюзії на укр..
історію в ній. Бурлескний гумор, народна укр.. мова. Утвердження народної
моралі в дусі просвітительства.
ТЛ: травестія, пародія, бурлеск, алюзія.
|
|
|
|
24
|
Соціально-побутова
драма «Наталка Полтавка» – перший твір нової укр.. драматургії. Її сценічне
життя. Торжество народної етики.
|
|
|
|
25
|
Наталка як
уособлення кращих рис укр.. жінки, що відстоює людську гідність, бореться за
своє щастя. Микола й Петро.
РМ №2. Усна порівняльна характеристика персонажів, дій, вчинків.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
26 -27
|
Григорій Квітка-Основ’яненко – батько укр.. прози. Гуманістичний
пафос, християнські ідеали, етнографічне тло творів. «Маруся» – перша
україномовна повість нової укр.. літ-ри. Головні персонажі твору.
ТЛ: літ-ний напрям, течія, поняття про
сентименталізм, реалізм.
|
|
|
|
28
|
Художні засоби
сентименталізму. Християнські ідеали повісті «Маруся».
|
|
|
|
29
|
КР №3. Контрольний твір за творчістю Г.Квітки-Основ’яненка.
|
|
|
|
30
|
Література укр.. романтизму. Поети-романтики. П. Гулак-Артемовський «Рибалка»; Є.
Гребінка «Українська мелодія»; В.Забіла «Соловей»; М. Петренко «Небо».
|
|
|
Вивчити напам’ять одну з поезій (на вибір)
|
31
|
Маркіян Шашкевич –
зачинатель нової укр.. літ-ри на західних землях. «Руська трійця».
«Веснівка».
|
|
|
|
ІІ семестр
|
||||
32
|
Микола Гоголь. Літературна діяльність письменника, її значення
для укр.. культури. Національний дух у творчості Гоголя. Укр.. фольклор –
джерело творів митця української тематики.
|
|
|
|
33
|
Романтична
умовність оповідання «Вечір проти Івана Купала». Зміст твору, мотиви, ідея.
Зв'язок з «нечистою силою» як метафора злодіяння.
|
|
|
|
34
|
Тарас Шевченко. Геніальний поет, мислитель, пророк національного
відродження в Україні. Його винятково велике значення. Біографія та основні
віхи творчості.
|
|
|
|
35
|
Перші поетичні
твори баладного та елегійного жанрів. Вісь неперервності історичного часу
(«До Основ’яненка», «На вічну пам’ять Котляревському», «Думка» («Нащо мені чорні
брови…»). Умовність у баладі, тривога за жіночу долю («Причинна», «Лілея»).
ТЛ: елегія, поглиб. поняття про лірику й
ліро-епіку.
Виразне читання №3 поезій, коментування їх змісту.
|
|
|
|
36
|
«Гайдамаки». Складність історичної долі укр.. народу. Сюжетні
лінії твору, кульмінаційні вершини.
|
|
|
Вивчити напам’ять фрагмент (на вибір)
|
37
|
Повсталий народ
як герой поеми. Образ Яреми. Заклик до єднання слов’янських народів.
|
|
|
|
38
|
РМ №3. Усний твір-характеристика персонажа.
|
|
|
|
39
|
Національна
проблематика у творчості Т.Шевченка періоду «Трьох літ». «Кавказ» – відгук на тогочасну загарбницьку
імперську політику. Узагальнена ідея поеми.
|
|
|
|
40
|
«Чигирине,
Чигирине». Роздуми поета про минуле й майбутнє України.
|
|
|
|
41
|
«Стоїть в селі
Суботові…» Художня оцінка діяльності Б.Хмельницького.
|
|
|
|
42
|
«Сон» («У
всякого своя доля…»). Твір і сучасна поетові дійсність. Прийом «сну».
Сатиричний пафос поеми.
ТЛ: алегорія,
гротеск, поетика контрасту, умовність.
|
|
|
Вивчити напам’ять фрагмент
|
43
|
«І мертвим, і
живим, і ненародженим…». Продовження теми «земляків» у посланні. Викриття
конформізму, бичування комплексу меншовартості. Настроєві інтонації твору
(суперечка, пересторога, погроза, заклик тощо)
|
|
|
Вивчити напам’ять фрагмент
|
44
|
КР №4. за темами « Творчість М.Гоголя, Т.Шевченка : контрольний
літературний диктант, тести.
|
|
|
|
45
|
Тема жіночої
долі – одна з провідних тем Шевченкової творчості. Тема матері й сина в поемі
«Катерина».
|
|
|
|
46
|
Поема
«Наймичка». Різні типи втілення теми жіночої долі.
|
|
|
|
47
|
«На панщині
пшеницю жала», «Марія», «У нашім раї на землі…». Еволюція жіночого образу.
|
|
|
|
48
|
Лірика Т.
Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення із заслання. Вершинні
зразки Шевченкової лірики. «Доля», «Росли укупочці, зросли…». «Заповіт»
ТЛ: поглиблення
поняття про ліричного героя, психологізм у літературі, жанр ліричної
медитації.
|
|
|
Вивчити напам’ять «Доля»
|
49
|
Тарас Шевченко
і Біблія. «Ісаїя. Глава 35». Духовна присутність Біблії в усій творчості
поета. Цикл «Давидові псалми». Ставлення Шевченка до Біблії.
ТЛ: псалом, гімн.
|
|
|
|
50
|
Позакласне читання №3. Доробок Шевченка-художника.
|
|
|
|
51
|
Світова велич
українського поета. Огляд поетичної спадщини, малярського доробку, прози,
драматургії, міркувань із «Щоденника». Вшанування пам’яті поета.
|
|
|
|
52
|
КР№5. Контрольний твір за творчістю Т.Шевченка.
|
|
|
|
53
|
Пантелеймон
Куліш – письменник, критик, перекладач, автор підручників та правопису.
«Українець в Європі, європеєць в
Україні». Романтичний світогляд. Ентузіазм та жертовність.
|
|
|
|
54
|
Осуд, біль і
гнів поета-громадянина («До рідного народу»)
|
|
|
|
55
|
«Чорна рада» -
перший україномовний історичний роман. Історична основа сюжету.
|
|
|
|
56
|
Показ
протистояння сил державотворення і руїнництва. Дійові особи – носії різних
ідей.
|
|
|
|
57
|
Хутір – символ
українського способу життя. Романтичний мотив дороги. Оцінка роману
Т.Шевченком.
ТЛ: роман,
історичний роман.
|
|
|
|
58
|
Марко Вовчок.
Життя і творчість. Поєднання у творах реалізму і романтизму. Марко Вовчок як
перекладач.
|
|
|
|
59-60
|
М. Вовчок
«Інститутка»
Характеристика
образів повісті.
|
|
|
|
З літератури ХХ століття
|
||||
61
|
Вступна бесіда.
Література ХХ ст.. – мистецтво оновлених традицій і сміливого новаторства.
Непростий шлях розвитку. Імена і твори. Жанрове, тематичне, стильове
розмаїття літератури цього періоду. Українська еміграційна література ХХ ст..
|
|
|
|
62
|
Укр..
еміграційна література ХХ ст.. Іван Багряний – один з найталановитіших
письменників-емігрантів. Популярність його творів. «Тигролови» (скорочено) –
авантюрно-пригодницікий роман.
ТЛ:пригодницький
роман.
|
|
|
|
63
|
Динамічність
сюжету, романтичність стилю, символіка, гуманістична ідея перемоги добра над
злом.
|
|
|
|
64
|
Сильний тип
укр.. людини – головний герой Івана Багряного.
РМ№4. Письмовий складний план для твору-роздуму про сильну укр.. людину.
|
|
|
|
65
|
Візуальна
(зорова) поезія сьогодні. «Фенікс – птах із земель руських»
М.Мірошниченка, «Стогін» В.Женченка,
«Дзвін гетьмана Івана Мазепи» М.Сарми-Соколовського, паліндром «Хижих мечем
мирним» А. Мойсієнка. Поєднання тексту й малюнку. Джерела.
ТЛ: візуальна
поезія.
|
|
|
|
66
|
Василь Герасим’юк. «Чоловічий танець», «Перший сніг»,
«Жива ватра». Сповідь душі у віршах. Філософські роздуми крізь призму
художньої деталі.
Виразне читання №4 віршів.
|
|
|
|
67
|
Іван Липа.
«Практичний ідеалізм» письменника-борця. Життя як спалах. Притчі «для тих,
хто сам кермує власним життям». «У невідому путь». Зміст та головна ідея
твору.
|
|
|
|
68
|
КР №6. за темами «П. Куліш. Із
літератури 20 ст.» : тест.
|
|
|
|
69
|
ЛРК Творчість сучасних Кіровоградських прозаїків
|
|
|
|
70
|
Урок-підсумок. Рекомендована
літ-ра на літо.
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар