7 к л а с
Українська мова
(88 год, 2,5 год на тиждень)
Р. М. 21 год.
Календарно-тематичне планування для 7-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 5–9 класи / уклад. Г. Т. Шелехова, Т. Д. Гнаткевич. – К.,
2013.
Графік
фронтальних видів контрольних робіт
Форма контролю
|
І семестр ІІ семестр
|
|
Кількість
|
Кількість
|
|
Тести
|
3
|
3
|
Письмо
Переказ
Твір
|
1
-
|
1
1
|
Диктант
|
1
|
1
|
Аудіювання
|
-
|
1
|
Читання мовчки
|
1
|
-
|
Говоріння:
І семестр
|
ІІ семестр
|
читання вголос – 1
|
діалог – 1
|
усний переказ – 1
|
усний твір – 1
|
І с е м е с т р
Пор. №
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
|||||
Вступ
|
||||||||
1
|
|
Літературна норма
української мови.
|
|
|||||
Повторення й узагальнення вивченого в попередніх класах
|
||||||||
2
|
|
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях.
|
|
|||||
3
|
|
Частини мови (іменник і прикметник). Вивчені
групи орфограм
|
|
|||||
4
|
|
Р. М. № 1 Повторення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку
речень у тексті.
Мікротема
|
|
|||||
5
|
|
Р. М. № 2 Усний вибірковий переказ тексту наукового стилю.
|
|
|||||
6
|
|
Частини мови (числівник і займенник). Вивчені
групи орфограм
|
|
|||||
Морфологія. Орфографія
|
||||||||
Дієслово
|
||||||||
7
|
|
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксич
на роль.
|
|
|||||
8
|
|
Форми дієслова (загальне ознайомлення).
|
|
|||||
9-10
|
|
Неозначена форма дієслова. Доконаний і недоконаний види дієслова
слова.
|
|
|||||
11
|
|
Р. М. № 3 Повторення вивченого про типи мовлення. Особливості
побудови опису
зовнішності людини.
|
|
|||||
12
|
|
Р.М. №4 Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю
з елементами опису зовнішності людини.
|
Контольний усний переказ
|
|||||
13
|
|
Часи дієслова. Теперішній час.
|
|
|||||
14
|
|
Майбутній час дієслова.
|
|
|||||
15
|
|
Дієслова І і ІІ дієвідміни.
|
|
|||||
16
|
|
Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу.
|
|
|||||
17
|
|
Букви е, и в особових закінченнях дієслів
І і ІІ дієвідміни.
|
|
|||||
18
|
|
Контрольна робота №1 за темою «Дієслово. Загальне значення,
морфологічні ознаки, синтаксична роль»:
тестові завдання.
|
|
|||||
18
|
|
Правопис -ться, -шся в кінці дієслів. Вимова дієслів на –ться, -шся. Чергування
приголосних у дієсловах.
|
|
|||||
19
|
|
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.
|
|
|||||
20–21
|
|
Р.М.№5-6. Контрольний письмовий стислий переказ розповідного тексту про виконання певних дій у художньому стилі.
|
|
|||||
22
|
|
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий).
|
|
|||||
23
|
|
Творення дієслів умовного й наказового способів.
|
|
|||||
24
|
|
Знак м’якшення в дієсловах наказового способу.
|
|
|||||
25
|
|
Р.М.№ 7.Стислий
переказ розповідного тексту з елементами опису дій у художньому стилі.
|
|
|||||
26
|
|
Безособові дієслова. Способи творення дієслів.
|
|
|||||
27
|
|
НЕ з дієсловами.
|
|
|||||
29
|
|
Контрольна робота №2 за темою «Правопис дієслів. Способи
дієслів»: тестові завдання.
|
|
|||||
Дієприкметник
|
||||||||
30
|
|
Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значен
ня, морфологічні ознаки, синтаксична
роль.
|
|
|||||
31–32
|
|
Творення, відмінювання й правопис активних дієприкметників теперішнього й минулого часу.
|
|
|||||
33
|
|
Творення, відмінювання й правопис пасивних дієприкметників.
|
|
|||||
34-35
|
|
Дієприкметниковий зворот. Відокремлення комами
дієпри
кметникових зворотів (після означуваного іменника).
|
|
|||||
36–37
|
|
Р.М №8-9. Письмовий твіропис зовнішності людини за картиною в художньому стилі.
|
|
|||||
38
|
|
Написання н у дієприкметниках та нн у
прикметниках діє
прикметникового походження.
|
|
|||||
39
|
|
Дієслівні форми на -но, -то.Тренувальні
вправи
|
|
|||||
40
|
|
НЕ з дієприкметниками.
|
|
|||||
41
|
|
Контрольний
диктант. Контрольне читання мовчки тексту монологічного характеру публіцистичного стилю.
|
|
|||||
42
|
|
Р. М.№10.
Складання й розігрування діалогів дискусійного характеру, а також
діалогів, що доповнюють почутий
або
прочитаний текст, відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з характеристикою людей.
|
Діалог
|
|||||
43
|
|
Правопис
дієприкметників.Тренувальні вправи.
|
|
|||||
44
|
|
Контрольна робота №3 за темою « Дієприкметник”:тестові завдання.
|
|
|||||
II семестр
|
||||||||
45
|
|
Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значен
ня, морфологічні ознаки, синтаксична
роль.
|
|
|||||
46
|
|
Вид і час дієприслівників. Творення
дієприслівників недокона
ного і доконаного виду.
|
|
|||||
47–48
|
|
Р.М.№11-12 Контрольний письмовий докладний переказ текстуроздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі.
|
|
|||||
49-50
|
|
Дієприслівниковий зворот. Коми при дієприслівниковому зво
роті й одиничному дієприслівникові.
|
|
|||||
51
|
|
НЕ з
дієприслівниками.
|
Контрольне читання вголос
|
|||||
52
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієприслів
ник».
|
|
|||||
53
|
|
Контрольна робота №4 за
темою «Дієприслівник»: тестові завдання.
|
|
|||||
Прислівник
|
||||||||
54
|
|
Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтак
сична роль.
|
|
|||||
55
|
|
Розряди прислівників. Правила наголошування прислівників.
|
|
|||||
56
|
|
Ступені порівняння прислівників.
|
|
|||||
57
|
|
Р.М. №13 Повторення вивченого про жанри мовлення. Оповідання, особливості його побудови.
|
Контрольний усний твір
|
|||||
58–59
|
|
Р. М. №14-15. Письмовий твіроповідання за поданим сюжетом.
|
|
|||||
60
|
|
Правопис прислівників на о, е, утворених від прикметників і ді
єприкметників.
|
|
|||||
61
|
|
И та і в кінці прислівників.
|
|
|||||
62
|
|
Н і нн у прислівниках.
|
|
|||||
63
|
|
НЕ і
ні з прислівниками.
|
|
|||||
64
|
|
Р. М.№16. Ділові папери. Розписка.
|
|
|||||
65–66
|
|
Написання прислівників разом і через дефіс.
|
|
|||||
67
|
|
Написання прислівникових словосполук окремо.
|
|
|||||
68
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник».
|
|
|||||
69
|
|
Контрольна робота №5 за темою « Прислівник»:тестові завдання.
|
|
|||||
Прийменник
|
||||||||
70
|
|
Прийменник як службова частина
мови. Прийменник як засіб зв’язку у словосполученні.Зв'язок
прийменника з непрямими відмінками іменника.
|
|
|||||
71
|
|
Види прийменників за будовою.
|
|
|||||
72–73
|
|
Р. М. №17-18 Письмовий портретний нарис у публіцистичному стилі.
|
|
|||||
74
|
|
Написання похідних прийменників разом, окремо і через дефіс.
|
|
|||||
Сполучник
|
||||||||
75
|
|
Сполучник як службова частина
мови. Види сполучників за по
ходженням.
|
|
|||||
76
|
|
Види сполучників за способом використання в реченні: сполуч
ники сурядності й підрядності.
|
|
|||||
77–78
|
|
РМ №19-20 Контрольний твір розповідного характеру про
виконання автором
улюбленої справи в художньому стилі.
|
|
|||||
79
|
|
Види сполучників за будовою. Правопис сполучників (написан
ня разом і через дефіс).
|
|
|||||
Частка
|
||||||||
80
|
|
Частка як службова частина
мови.
|
|
|||||
81
|
|
РМ №21. Анотація. Контрольне аудіювання тексту наукового стилю.
|
|
|||||
82
|
|
Написання часток -бо, -но, -то, -таки, -от.
|
|
|||||
83
|
|
НЕ і
ні з різними частинами мови.
|
|
|||||
84
|
|
НЕ і
ні з різними частинами мови.
|
|
|||||
85
|
|
Контрольний диктант
|
|
|||||
Вигук
|
||||||||
86
|
|
Вигук як особлива частина мови. Кома
і знак оклику при вигу
ках. Дефіс у вигуках.
|
|
|||||
87
|
|
Контрольна робота №6 за темами « Прийменник. Сполучник. Частка.
Вигук»:тестові завдання
(тестові завдання).
|
|
|||||
Узагальнення й систематизація вивченого
|
|
|||||||
88
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови.
|
|
|||||
7 к л а с Українська література (70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 7-го класу складено відповідно до
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література:
5–9 класи / К.В.
Таранік-Ткачук, М.П. Бондар,
О.М. Івасюк, С.А.
Кочерга, Л.І. Кавун,
О.І. Неживий, Н.В.
Михайлова, Р.В. Мовчан (керівник групи). – К., 2013.
Обов’язкова кількість видів контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
Контрольні роботи у формі:
– контрольного класного твору;
– виконання інших завдань (тестів, від
повідей на запитання тощо)
|
3
1
2
|
3
1
2
|
Уроки
мовленнєвого розвитку (РМ)
|
2 (у+п)
|
2 (у+п)
|
Уроки
позакласного читання (ПЧ)
|
2
|
2
|
Уроки літератури рідного
краю (ЛРК)
|
2
|
2
|
Уроки
виразного читання
|
1
|
1
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
е м е с т р
Пор.
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
Вступ
|
|||
1
|
|
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений
письменником, його особливість і значення. Функ ції мистецтва.
|
|
Із пісенних скарбів
|
|||
2
|
|
Жанровотематичне розмаїття пісень (суспільнопобутові: ко зацькі, чумацькі, кріпацькі, рекрутські та солдатські, бурлацькі, наймитські й заробітчанські тощо). Ідейнохудожнє
багатство їх. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. ТЛ: суспільнопобутові пісні.
|
Вивчити напам’ять одну пісню (на вибір).
|
3
|
|
Трагічний і героїчний пафос козацьких пісень. «Ой на
горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою».
|
|
4
|
|
Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень.
«Го
мін, гомін по діброві», «Ой у степу
криниченька».
|
|
5
|
|
Коломийки.
«Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» – «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його
життєвість. Бу дова, ритм коломийок. Життєствердний і гумористичний пафос. ТЛ: коломийки.
|
|
6
|
|
Р. М.№1. Складання коломийок.
|
|
Про далекі минулі часи
|
|||
7
|
|
Іван Франко. Короткі
відомості про митця і його
багатогранну творчість. «Захар
Беркут». Історична основа повісті.
ТЛ: історична повість.
|
|
8
|
|
Змалювання у повісті
героїчної боротьби русичівукраїнців проти монголотатарських нападників.
|
|
9
|
|
Патріотична
ідея у творі.
Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в образах Максима і
Мирослави.
|
|
10
|
|
Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характерис
тика образів Захара Беркута і Тугара
Вовка.
|
|
11
|
|
Художні засоби, особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. Значення повісті.
|
|
12
|
|
Урок виразного читання. Виразне читання
уривка з повісті «За
хар Беркут».
|
|
13
|
|
Контрольна робота №1за
темами «Суспільнопобутові пісні. Коломийки. Іван Франко»: розгорнуті відповіді на запитання, тести.
|
|
14
|
|
Література рідного краю. Літературні персоналії територі
альної громади. Ознайомлення
з творчістю поетів-земляків.
|
|
15
|
|
Тарас Шевченко. Життєпис поета. Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало…»).
|
|
16
|
|
Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («То
поля»).
ТЛ: балада, метаморфоза.
|
|
17
|
|
«Заповіт»
(«Як умру, то поховайте…») – твір, що єднає минуле, те перішнє і майбутнє. Історія
його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея. Віршові розміри.
|
Вивчити напам’ять.
|
18
|
|
Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтво рення історичних подій з позицій гуманізму. Напружений дина мічний
сюжет повісті.
ТЛ: героїкоромантична повість, романтичний герой, компози
ція.
|
|
19
|
|
Родина Судаків. Геройство і лицарська відвага Павлуся.
|
|
20
|
|
Шляхетність, відповідальність, мужність, вірність, життєлюб
ство запорозьких козаків.
|
|
21
|
|
Використання в повісті фольклорних мотивів, засобів (зокре
ма прийому гіперболізації).
|
|
22
|
|
Контрольна робота №2 за темами «Тарас Шевченко. Андрій
Чайковський»: тести
(тестування).
|
|
23
|
|
Урок позакласного читання. Адріан Кащенко. «Над
Кодацьким порогом».
|
|
24
|
|
Михайло Стельмах. «Гусилебеді
летять» – автобіографічна по
вість про дитинство.
ТЛ: автобіографічний твір.
|
|
25
|
|
Звичаї, традиції українців. Єдність
світу природи і світу дитячої душі. Образ гусейлебедів.
|
|
26
|
|
Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика.
|
|
27
|
|
Характеристика
інших образів (діда,
батьків, подружки Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору.
|
|
28
|
|
Р. М №2.Створення пейзажних описів.
|
|
29
|
|
Урок позакласного читання. Світ поезій Михайла
Стельмаха.
|
|
30-31
|
|
Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем: «Шанобливе ставлення до природи у повісті “Гусилебеді летять”», «Поетич на розповідь про дитинство (за повістю “Гусилебеді летять”»),
«Стародавні уявлення і вірування нашого
народу в повісті “Гу
силебеді летять”».
|
|
32
|
|
Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територі
альної громади. Ознайомлення
з творчістю поетів Кіровоградщини.
|
|
33
|
|
Систематизація та узагальнення вивченого.
|
|
Пор. №
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
Ти знаєш, що ти людина?
|
|||
34
|
|
Григір Тютюнник. Цікавий епізод із дитинства письменника.
Повість «Климко». Тема воєнного лихоліття в повісті. Автобіо графічна основа твору.
|
|
35
|
|
Моральноетичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
|
|
36
|
|
Р.М №3. Усне переказування найбільш вражаючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибору.
|
|
37
|
|
Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка.
|
|
38
|
|
Художні особливості твору. Мова персонажів як засіб характе
ристики їх.
ТЛ: художня деталь.
|
|
39
|
|
Урок позакласного читання. Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу».
|
|
40
|
|
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумо ристичні твори.
Оповідання «Скарб», моральноетичні пробле ми твору.
|
|
41
|
|
Гумористичне, викривальне зображення головного
героя. Скарб
– узагальнений образ
щастя. Повчальний характер опо відання. Т.Л.:засоби
гумористичного зображення.
|
|
42
|
|
Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка
(Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні моральноетичні питан ня в ньому, проблема збереження загальнолюдських ціннос тей. Трагічна і комічна ситуації,
їхня роль у розкритті головної думки, моралі.
|
|
43
|
|
Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територі
альної громади. Прозаїки
Кіровоградщини.
|
|
|
44
|
|
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне
і реальне в її поезіях. «Дощ полив...».
|
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).
|
45
|
|
Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольо рових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ
особливої ді вчинки Анни.
|
|
46
|
|
Розгорнута притчева метафора про глибоке духовне
напов нення людини
– її «крилатість», що проявляється індивідуаль но.
Духовне багатство – найбільший скарб
у житті
(«Чайка на крижині», «Крила»).
|
|
47
|
|
Контрольна робота №3 за темами «. Григір Тютюнник, Олекса Стороженко, Богдан Лепкий, Ліна Костенко»: розгорнуті відповіді на запитання, тести.
|
|
48
|
|
Василь Симоненко – «лицар на білому
коні»
в українській літе ратурі. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Сим волічний зміст
образу лебедів, романтичний пафос твору.
|
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).
|
49
|
|
Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – лю дина?». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і са мовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани».
|
|
50
|
|
Урок виразного читання. Конкурс на найкращого читця
поезій
Л. Костенко й В. Симоненка.
|
|
51
|
|
Марина Павленко. «Русалонька
із 7В, або Прокляття роду
Ку лаківських». Казкове й реалістичне в повістіказці, час теперіш ній і минулий у ній. Т. Л.:повість-казка
|
|
52
|
|
Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.
|
|
53
|
|
Добро і
зло в повісті, у сучасному світі
та в людині.
Образи дітей та дорослих, аналіз
їхніх учинків.
|
|
54
|
|
Роль у творі
художніх засобів.
Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів.
|
|
55
|
|
Урок позакласного читання. Степан Васильченко. «Приблуда».
|
|
56
|
|
Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засо бів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).
ТЛ: новела.
|
|
57
|
|
Контрольна робота №4 за
темами «В. Симоненко, М. Павленко, Л. Пономаренко»: тестування.
|
|
«Ми – українці»
|
|||
58
|
|
Україна періоду Другої
світової війни, діяльність українських патріотів.
Олег Ольжич – поет національного героїзму. Заклик
іти за ве лінням свого серця, жити повнокровним життям у
вірші «Го сподь багатий нас благословив».
|
Вивчити напам’ять одну по езію (на вибір).
|
59
|
|
Проблема
людської волі в поезії «Захочеш – і будеш…» (із циклу «Незнаному воякові»).
|
|
60
|
|
Лицар духу українського народу
Олена Теліга. Вірш «Сучасни
кам» як моральний заповіт нащадкам. Ідея оптимізму і
життєлюбства в художньому слові.Поезії «Радість», «Пломінний день».
|
61
|
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди
Івана Сили».
Повість про
пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив пів світу, здобувши безліч перемог.
|
|
62
|
|
Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу україн
ського народу, його доброти й щирості.
|
|
63
|
|
Моральноетична
проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.
|
|
64
|
|
Р. М
№4.
Створення власної
історії з го
ловним героєм повісті Іваном Силою (письмово).
|
|
65
|
|
Андрій Малишко. Відомий
український поет, його
пісні, що ста ли народними. Оспівування любові до матері, її щирих
почуттів до своєї дитини
(«Пісня про рушник»).
|
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).
|
66
|
|
Патріотичні
почуття, найвищі духовні цінності у вірші
«Чому, сказати, й сам не знаю...».
|
|
67
|
|
Ліризм поезій
А.
Малишка.
Оспівування ролі вчителя у навчанні та вихованні дітей у вірші
«Вчителька».
|
|
68
|
|
Контрольна робота. Письмовий
твір на одну з тем: «Ідея патрі отичного оптимізму та життєлюбства у творах Олега Ольжича
й Олени Теліги», «Богатир Карпат Іван Сила»,
«Пісеннопоетична творчість Андрія
Малишка».
|
|
69
|
|
Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територі
альної громади. Прозаїки
Кіровоградщини.
|
|
70
|
|
Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року
й викликали найбільше зацікавлення. Підсумковоузагальнювальний урок.
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар